Skapa en film!

Kunskapsbank

Går det att presentera ett forskningsresultat på en minut och att på bara några dagar få över 200 000 personer att ta del av det? Ja! Vi har testat!

Inför och under några stora kongresser vi har varit engagerade i har vi använt rörlig bild för att förstärka mötets syfte. Att skapa korta filmer som lätt kan spridas i sociala media är ett bra sätt att nå ut med ett budskap. I de här filmerna har vi dels befäst platsen för mötet; Örebro, och dels verkat för att rikta strålkastarljus mot mötets frågor.

Barnveckan, fokus: sprida forskning

I samband med Barnveckan spred vi forskning från Örebro Universitet. En film som på bara några dagar nådde över 200 000 visningar.

Vattenstämman, fokus: skapa uppmärksamhet kring ämnet

När Vattenstämman arrangerades ville vi få upp vattenfrågor på agendan och skapa ett klokt avtryck efter mötet. Det gjordes genom att lyfta arrangörens hållbarhetssmärkning "Kranmärkt". Det hela skapades en film kring som spreds inför, under och efter mötet och skapade uppmärksamhet både lokalt och nationellt. Mer om detta finns att läsa här.

Fredsveckan 2019: fokus: positionering

Nobelpristagare Dr Denis Mukwege positionerar fredsstaden Örebro i samband med Fredsveckan 2019.